Partner serwisu
Drogi i autostrady

Adamczyk: Sprzeczne decyzje rządzących muszą zostać ukarane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
13-05-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Adamczyk: Sprzeczne decyzje rządzących muszą zostać ukarane
fot. andrzejadamczyk.pl
Kara umowna w wysokości 8 mln zł, jaką GDDKiA zapłaci konsorcjum firm za unieważnienie przetargu na rozbudowę bramek na autostradzie A4 między Wrocławiem a Gliwicami, to, według Andrzeja Adamczyka, posła PiS i wiceprzewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury, tylko pierwsza suma pieniędzy, jaką wyda państwo w tej sprawie. Poseł ostrzega, że wykonawca może wystąpić z dodatkowymi roszczeniami.

Adamczyk, odnosząc się do informacji o zerwaniu umowy, mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że niezrozumiały jest dla niego brak koordynacji i przepływu informacji między resortem infrastruktury a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, za co wszyscy płacą miliony złotych.

Poseł porównuje, że z jednej strony wielu podwykonawców ma problem z otrzymaniem wynagrodzenia i egzekucją roszczeń dotyczących prac realizowanych w ramach inwestycji infrastrukturalnych, a z drugiej strony „lekką ręką GDDKiA wyrzuca w błoto 8 mln zł”.

– Do tego trzeba doliczyć słuszne odszkodowanie, o które na pewno wystąpi podmiot, który wygrał przetarg. Można łatwo policzyć, jakie poniósł straty w związku z tym, że nie uczestniczył w innych przetargach. Być może zostanie zasądzona kara opiewająca na wiele milionów złotych, wynikająca z faktu, że to przedsiębiorstwo utraciło przewidywane zyski – przewiduje Adamczyk.

Według wiceprzewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury niedopuszczalne jest podejmowanie sprzecznych decyzji. Mówi, że GDDKiA ogłosiła przetarg na rozbudowę bramek w sytuacji, gdzie od dawna przeciętny obywatel wiedział o planach ministerstwa dotyczących wprowadzenia nowych rozwiązań w kwestii poboru opłat na drogach płatnych.

– Platforma Obywatelska w segmencie infrastruktury straciła kontrolę nad tym, co się dzieje. Dziś odbieramy wyraźnie taki sygnał i musimy liczyć się z tym, że takie zjawiska mogą mieć miejsce częściej. Oczekuję, że w najbliższym możliwym czasie w trakcie posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury rząd wytłumaczy się z tej sytuacji – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” poseł.

Andrzej Adamczyk przyznaje, że patrząc na to, co dzieje się na polskich autostradach, konieczna jest zmiana systemu, jednak do tej pory nie pojawiło się oficjalne stanowisko MIR w sprawie propozycji wprowadzenia elektronicznego systemu poboru opłat dla samochodów osobowych. – To musi być system, który będzie przed wszystkim dla użytkowników autostrad systemem wygodnym, a nie urzędników – zaznacza poseł i dodaje, że powstanie takiego systemu nie może wiązać się ze stratami dla firm wykonawczych.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5